Bolaget skall bedriva persontransporter med buss och taxi ävensom idka därmed förenlig verksamhet.
2023-12* | 2022-06* | 2021-06* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 15 838 | 4 271 | 2 104 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 2 247 | 593 | -195 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 2 200 | 570 | -218 |
Årets resultat (tkr) | 1 056 | 570 | -218 |
Summa tillgångar (tkr) | 3 517 | 1 076 | 669 |
Antal anställda | 4 | 2 | 1 |
2023-12* | 2022-06* | 2021-06* | |
---|---|---|---|
Omsättning (tkr) | 15 838 | 4 271 | 2 104 |
Rörelseresultat, EBIT (tkr) | 2 247 | 593 | -195 |
Resultat efter finansnetto (tkr) | 2 200 | 570 | -218 |
Årets resultat (tkr) | 1 056 | 570 | -218 |
TILLGÅNGAR | 2023-12* | 2022-06* | 2021-06* |
---|---|---|---|
Anläggningstillgångar (tkr) | 972 | 116 | 275 |
Omsättningstillgångar (tkr) | 2 545 | 959 | 394 |
Tillgångar (tkr) | 3 517 | 1 076 | 669 |
SKULDER, EGET KAPITAL OCH AVSÄTTNINGAR | 2023-12* | 2022-06* | 2021-06* |
---|---|---|---|
Eget kapital (tkr) | 1 366 | 310 | -300 |
Obeskattade reserver (tkr) | 616 | ||
Avsättningar (tkr) | |||
Långfristiga skulder (tkr) | 335 | 503 | 380 |
Kortfristiga skulder (tkr) | 1 199 | 262 | 590 |
Skulder och eget kapital (tkr) | 3 517 | 1 076 | 669 |
2023-12* | 2022-06* | 2021-06* | |
---|---|---|---|
Löner till styrelse & VD (tkr) | |||
Varav tantiem till styrelse & VD (tkr) | |||
Löner till övriga anställda (tkr) | |||
Varav resultatlön till övriga anställda (tkr) | |||
Sociala kostnader (tkr) | |||
Utdelning till aktieägare (tkr) |
2023-12* | 2022-06* | 2021-06* | |
---|---|---|---|
Antal anställda | 4 | 2 | 1 |
Omsättning per anställd (tkr) | 3 960 | 2 136 | 2 104 |
Personalkostnader per anställd (tkr) | |||
Vinstmarginal | 14.2% | 13.9% | -9.3% |
Soliditet | 51.5% | 28.8% | -44.8% |
Kassalikviditet | 212.3% | 366.0% | 66.8% |
Kiruna Buss AB ingår i en koncern med 2 bolag. Koncernmoderbolag är Busskraft Sverige AB. Koncernstrukturen baseras på uppgifter från 2023-12.
Bolaget skall bedriva persontransporter med buss och taxi ävensom idka därmed förenlig verksamhet.